Kui märkate loomapoes midagi valesti olevat, siis edasi võiks tegutseda järgnevalt:
- Räägi probleemist viisakalt poemüüjaga. Just tema saab probleemi kõige kiiremini ja tõhusamalt lahendada. Müüja ei saa 24/7 ainult loomadega tegeleda ja seega on võimalik, et ta ei ole lihtsalt kummuli läinud kaussi või tühja veepudelit märganud. Tihti ei ole tal võimalik kohe probleemi lahendada, aga siis on ta vähemalt sellest teadlik. Tähtis on jääda viisakaks ning paluda müüjal probleem lahendada, mitte vihaselt ähvarduste ja sõimuga oma sõnumit edasi anda.
- Teata probleemist Veterinaar- ja Toiduameti (edaspidi VTA) vihjetelefonil. Juhul, kui müüja tõesti ei reageeri märkusele ning poes loomad jätkuvalt kannatavad, tuleb sellest VTAsse teatada. Nemad tulevad kohale ja teevad poele ametliku märkuse või lausa trahvi. Vihjetelefonile saab helistada anonüümselt ja juhul kui annad oma andmed, siis neid kohe kindlasti ei edastata loomapoele. Kedagi ei huvita sinu vanus või mitmendas klassis sa käid; samas ei tasu sinna iga pisiasja (nt. ümber läinud toidukauss või tühjaks saanud veepudel) pärast helistada.
Vihjetelefon (automaatvastaja) - 6054750
Üldnumber (suunatakse õige isiku jutule) - 6051710 - Kirjuta foorumis, aga ole valmis oma sõnu tõestama. Alles siis, kui esimesed kaks varianti (või vähemalt müüjaga rääkimine) tõesti tulemust ei anna, võib foorumis kirjeldada nähtut ja kurta muret. Samas pead olema valmis oma sõnu tõestama - tee pilti, filmi vms. Loomade läheduses pildistades ära kasuta välku, kuna see võib loomi häirida! Tänapäeval on pea igal mobiiltelefonil pildistamise funktsioon. Soovitav on pilt teha küll enne müüjale märkuse tegemist, hiljem võib see keeruline olla.
Enne foorumisse postitamist tasuks läbi mõelda, mis eesmärgil sa poodi kritiseerid ning kas ja kuidas sinu postitus sind eesmärgile lähemale aitab. Loomapoodides ei saa loomad olema kunagi nii heades tingimustes, kui sa neile kodus võimaldada saad. Tihti ei saa ka müüjad sinna midagi parata, sest kõrgemad ülemused (kes pole neid loomi oma silmaga näinudki) on nõnda otsustanud ja müüjatel ei ole lihtsalt sõnaõigust selles osas. Seega tasuks asjale siiski realistlikult läheneda. Konstruktiivne kriitika koos asjalike ettepanekutega on kindlasti teretulnud, aga lihtsalt materdamine ja norimine ei aita küll kedagi.
Oma kogemustest mõne loomapoega võib ja kindlasti tasubki rääkida, kuid sellisel juhul tuleks jääda subjektiivseks ning mitte lisada hulka süüdistusi, kriitikat, üldistusi jne. Samuti tasuks vahel välja tuua ka poodide positiivseid külgi, mitte ainult negatiivsele rõhuda.